Zveme k zápisu dětí do 1. tříd a přípravného ročníku.
Ve čtvrtek 11. dubna a v pátek 12. dubna vždy mezi 13.30 a 17.00 hod.
Zápis dětí do prvních tříd a přípravné třídy proběhne 11. a 12. 4. 2024 - od 13.30 do 17 hodin
Milé děti, vážení rodiče,
zdravím vás moc a posílám různé náměty a nápady, abychom se rozvíjeli a šikovně využili množství času, které nyní máme k dispozici.
Hodně sil a pevné zdraví!
MM
Opakovat a procvičovat lze podle měsíčních přehledů učiva, které jste ode mne průběžně dostávali, a dále dle „Desatera pro rodiče dětí předškolního věku“ (obdrželi jste v pololetí). V těchto materiálech jsou uvedeny všechny potřebné dovednosti, které by dítě mělo před nástupem do 1. třídy zvládat.
Dále pro inspiraci doporučuji tyto webové stránky:
https://decko.ceskatelevize.cz/kouzelna-skolka
https://www.vesela-chaloupka.cz/
http://www.napadyproanicku.cz/
- zapínání a rozepínání knoflíků, zipů, patentek
- zavazování tkaniček
- navlékání korálků, přebírání luštěnin
- hry se stavebnicemi
- stříhání a vytrhávání z papíru (např. z letáků vystříhat či vytrhat tvary kruhu, čtverce, obdélníku, trojúhelníku a z těchto tvarů pak sestavit obrázek a klidně ho i nalepit na papír)
práce s modelínou (hnětení, vytvarování válečku, kuličky, pletení copánku, vymodelování kytičky, postavičky,…)
- kresba lidské postavy, domečku, kytiček, zvířátek, autíček, pohádkových postav, …
- vybarvování
- „psaní“ - máte-li doma nějaký procvičovací sešit, pak jej využít, ale jinak stačí jen na papír např. udělat lomenou čáru „cik-cak“ a dítě jí bude muset několikrát jedním tahem, bez otáčení papíru, obtáhnout a poté se ji pokusit samo několikrát nakreslit, stejným způsobem procvičovat vlnovky, spirály, kruhy, kličky, napodobování velkých tiskacích písmen, číslic
- správný úchop tužky
- povídat si, vyprávět, číst dětem pohádky a příběhy
- vytleskávání a počítání slabik ve slově
- určování první hlásky slova a hledat další slova začínající na tuto hlásku
- spojování hlásek do slov (říkat dítěti krátké slovo po hláskách, můžete spojit s vyhledáváním, např. „Kde je o-k-n-o?“, „Kde je r-u-k-a?“, „Kde je n-o-s?“)
- rozložení slova na hlásky (opak předchozího, řekněte několikrát krátké slovo a dítě by mělo postupně určit první hlásku a ideálně i další)
- opakování básniček a písniček (podle měsíčních přehledů učiva)
- trénování samostatného vyprávění jednoduchých pohádek (O budce, O veliké řepě, Červená Karkulka, Perníková chaloupka, O slepičce a kohoutkovi, Tři prasátka, O dvanácti měsíčkách, Sněhurka a sedm trpaslíků, Otesánek, Hrnečku, vař!, O koblížkovi, O Popelce)
- popis obrázků (např. v knížce)
- logopedie – procvičování dle pokynů vašeho logopeda a dále doporučuji využití pořadu „Logohrátky“ na https://decko.ceskatelevize.cz/logohratky
- počítání předmětů do 6 (lépe do 10 a více)
- opakování geometrických tvarů a jejich vyhledávání kolem sebe
- poznávání číslic a čísel 0-6 (lépe do 10 a více)
- porovnávání (např. udělat z PET víček/knoflíků/lego kostek/pastelek dvě hromádky, nechat spočítat a porovnat, kde je více, kde méně a o kolik, kolik musím odebrat a z jaké hromádky, aby jich bylo stejně apod.)
- třídění předmětů dle vlastností (tvar, barva, velikost, materiál…)
- rozpoznávání pravé a levé strany na sobě, druhé osobě i kolem sebe
- procvičovat pojmy nahoře/dole, vpravo/vlevo, vpředu/vzadu, první/poslední a další pořadí: druhý, třetí…, začátek/konec, vedle, mezi, před/za, hned před/hned za (např. na stůl udělat řadu z 5 různých hraček a ptát se dítěte: Která hračka je první? Která hračka je mezi autíčkem a kostkou? Která hračka je za medvídkem? …)
- logické řady (např. nechce dítě nakreslit na papír 10 koleček jako korálků, první vybarvěte červeně, druhý žlutě, třetí modře a nechte dítě, aby řadu logicky doplnilo – musí se stále opakovat červená-žlutá-modrá)
- hledání rozdílů
- barvy
- znát svoje jméno i příjmení a i přesnou adresu bydliště (včetně ulice a čísla domu – to dělalo mnoha dětem problém)
- znát jméno a příjmení rodičů a sourozenců (a můžete přidat i jména a příjmení prarodičů)
- orientace v čase: opakovat roční období, dny v týdnu, měsíce (a zkusit rozdělení měsíců podle ročních období, např. jarní měsíce – březen, duben, květen); pojmy včera, dnes, zítra, předevčírem, pozítří
- opakovat témata, která jsme ve škole už probrali (máte v měsíčních přehledech učiva)
při zdravotních procházkách v přírodě si s dítětem povídat o tom, co kolem sebe vidíte, všímat si změn v přírodě, poznávání jarních květin
(něco lze dělat doma, něco venku při zdravotních procházkách)
- házení a chytání míče
- kopání do míče
- udržení rovnováhy (stoj na jedné noze, skoky na jedné noze)
- přeskoky překážek
- běh, dřepy, výskoky, skoky přes švihadlo
- hluboké předklony k zemi
- pohyb napodobující zvířátka: skoky ze dřepu do dřepu (žabáci), chůze ve dřepu (housátka), chůze po čtyřech (brouci), plazení (hadi)
- pexeso
- domino
- puzzle
- Člověče, nezlob se
- dětské karetní hry: Černý Petr, Kvarteto
Copyright © 2018 - 2024 | Základní škola Trmice &   Vitalex Computers - Tvorba školních webů