Fakultní škola PF UJEP     

Školní televize TV Šotek

 

Partnerská škola vydavatelství Fraus

 

Partneři
Kotva

Nepřehlédněte
Pozvánka na vánoční akce
2.12.2018

Počítadlo
Online:
16
Dnes:
808
Posledních 7 dní:
15912
Posledních 30 dní:
24645
Celkem:
25237
Mapa webu
A
A
A

Desatero učitele

Vloženo: 23.8.2018 | Autor: Administrátor| Zobrazeno: 32x |

DESATERO PEDAGOGA ZÁKLANÍ ŠKOLY TRMICE

 

Pedagog Základní školy Trmice:

 

  1. 1. Má rád děti (a i když ho právě děti někdy pěkně štvou a jdou mu na nervy, přesto nad nimi neláme hůl; nenechá se udolat negativními emocemi a nešíří tyto emoce kolem sebe).

 

  1. 2. Je hrdý na to, že je učitel (a to i navzdory tomu, že v dnešní společnosti nepatří učitelské povolání k prestižním a dobře placeným).

 

  1. 3. Je profesionál (jedná vždy s pedagogickým taktem, rozvahou, moudrostí a zdravým nadhledem). Svoji profesionalitu vyjadřuje také navenek (oblečením, slovním projevem, diskrétností ve všech pedagogických záležitostech – např. nevede rozhovory o žácích ve školní jídelně v přítomnosti jiných žáků apod.).

 

  1. 4. Usiluje o vytváření přívětivé atmosféry ve škole, je loajální vůči kolegům i vedení školy, své postřehy, náměty i kritiku umí vyjádřit upřímně, na rovinu a na patřičném místě, nejedná nikomu za zády a interní záležitosti školy neventiluje navenek.

 

  1. 5. Snaží se být dobrým člověkem ve škole i mimo školu (ví, že na učitele pohlíží společnost jako na osobu, která by měla jít příkladem).

 

  1. 6. Pečuje o růst své odbornosti a stále se vzdělává (ví, že je třeba neupadnout do stereotypu a neustále ve své práci hledá nové možnosti a cesty).

 

  1. 7. Ctí a uznává práci svých kolegů (umí pochválit a uznat, že druhý dělá něco dobře – třeba i lépe než on sám; nemyslí si, že pouze on ovládá ty nejlepší metody a formy práce).

 

  1. 8. To, co vyžaduje po svých žácích, vyžaduje také sám po sobě (na vyučovací hodiny chodí připravený, dodržuje čas výuky – začátek i konec, netelefonuje během svých pedagogických povinností, přezouvá se, nežvýká…).

 

  1. 9. Má u žáků přirozenou autoritu (ta pramení z toho, že ho děti uznávají a ctí jako charakterního člověka), je k dětem přátelský (ale není jejich kamarádem), je spravedlivý, přísný a zároveň laskavý.

 

  1. 10. Pečuje o své tělesné i duševní zdraví (umí odpočívat, regenerovat a umí také pustit školu z hlavy, protože ví, že pouze učitel, který žije v harmonii sám se sebou a se svým okolím, může k této harmonii vychovávat i své žáky).